حجت‌الاسلام سید حسین مؤمنی روز سه‌شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۸ در گفت‌وگو با خبرنگار جشنواره لقمان حکیم اظهار کرد: دست‌یابی به شبکه‌ای هدفمند و با برنامه در رابطه با محتوای تبلیغی یکی از ضرورت‌هایی است که ما باید دنبال کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی امیربیان به نقل از دبیرخانه جشنواره تبلیغی لقمان حکیم، حجت‌الاسلام سید حسین مؤمنی روز سه‌شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۸ در گفت‌وگو با خبرنگار جشنواره لقمان حکیم اظهار کرد: دست‌یابی به شبکه‌ای هدفمند و با برنامه در رابطه با محتوای تبلیغی یکی از ضرورت‌هایی است که ما باید دنبال کنیم.

وی با اشاره به حرکت‌هایی که در عرصه تبلیغ و تولید محتوای تبلیغی صورت گرفته است افزود: ما در تولید محتوای تبلیغی منبر هنوز به نتیجه‌ی مطلوبی نرسیده‌ایم و جشنواره لقمان حکیم می‌تواند با مشورت با بزرگان عرصه‌ی تبلیغ و برنامه‌ریزی و پشت‌کار جریان‌ساز باشد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه تولید محتوای تبلیغی باید همراه با ذکر و توسل باشد، تصریح کرد: برخی از بزرگان، هنگام آماده‌سازی منبر، حدیث را مقابل خود می‌گذاشتند و ذکر می‌گفتند.

وی با اشاره به ضرورت نگاه علمی به تبلیغ گفت: منبری باید مجتهد باشد و افرادی که می‌خواهند تبلیغ دین کنند به فکر اجتهاد باشند و برای آن تلاش کنند.

ایشان افزود: ورود و خروج به بحث در موضوعات دینی و تحلیل درست روایات را طلبه در درس خارج می‌آموزد. متاسفانه گاهی دیده می‌شود که برخی افراد وقتی به سمت تبلیغ می‌روند از درس و بحث دور می‌شوند و گمان می‌کنند دروس حوزه برای تبلیغ نیاز نیست در حالیکه اساتید تبلیغ مجتهد بودند کسانی مانند آیت‌الله سبحانی، آیت‌الله مکارم، آیت‌الله وحید خراسانی و دیگران.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی رهبری صادر شده است، گفت: مبلغین باید اهداف و دغدغه‌هایی که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم  انقلاب بیان کرده‌اند به گوش مردم برسانند.

انتهای پیام/

  • نویسنده : احمد رجبی نژاد