ثبت نام دوازدهمین دوره ی آموزشی روش سخنرانی دینی، در موسسه ی تخصصی خطابه ی امیر بیان علیه السلام آغاز شد. جهت ثبت نام به لینک: http://Reg.amirebayan.ir مراجعه نمایید. :: برگزاری دوره به صورت حضوری و نیمه حضوری به اقتضاء شرایط :: با برنامه ریزی و سرفصل های جدید آموزشی: :: اجراء سخنرانی :: تولید […]
ثبت نام دوازدهمین دوره ی آموزشی روش سخنرانی دینی، در موسسه ی تخصصی خطابه ی امیر بیان علیه السلام آغاز شد.
جهت ثبت نام به لینک:
http://Reg.amirebayan.ir
مراجعه نمایید.
:: برگزاری دوره به صورت حضوری و نیمه حضوری به اقتضاء شرایط
:: با برنامه ریزی و سرفصل های جدید آموزشی:
:: اجراء سخنرانی
:: تولید سخنرانی پیام محور
:: انگیزه سازی در سخنرانی
:: ذکر مصیبت در سخنرانی
:: زمان ثبت نام:
۲۶ شهریور الی ۷ مهر
تذکر:
جهت ثبت نام بارگذاری تصویر متقاضی، کارت ملی و ارزیابی الزامی است.
:آموزش موسسه خطابه امیربیان؛
https://eitaa.com/amoozesh_110
- نویسنده : یاسر
https://amirebayan.ir/?p=1345
محمودرضا
تاریخ : ۳۰ - مهر - ۱۳۹۹
سلام و درود
نتایج مصاحبهها کی اعلام میشود؟
رسانه امیر بیان
تاریخ : ۱۳ - آبان - ۱۳۹۹
سلام؛
به پنل شخصیتان مراجعه نمایید.
معاونت تبلیغ
تاریخ : ۲۶ - مهر - ۱۳۹۹
معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم منتشر کرد:
روش شناسی سخنرانی دینی(۱)
روش های خطبه خوانی
سال های متمادی، موضوع مهمی همچون، چیستی، چرایی و چگونگی خطبه و خطبه خوانی به دلایل مختلف، مورد غفلت قرار گرفته و بسیاری از سخنرانان به خواندن خطبه های کلیشه ای و تکراری عادت کرده اند. بی توجهی به خطبه آنقدر در میان بعضی سخنرانان شایع است که حتی گاهی خود سخنران آنچنان که باید توجهی به الفاظ و مضامینی که قرائت می کند ندارد چه رسد به مخاطب.
کتاب روش های خطبه خوانی با ایجاد تنوع و جذّابیت در نوع خطبه خوانی و ارائۀ نگاهی نو به بحث خطبه، به انواع، اجزاء، شرایط و شیوه های قرائت خطبه، حس های مختلف هنگام قرائت خطبه، انواع جملات و عبارات متصل به خطبه و در نهایت به خطبه های ۱۴معصوم، ماه مبارک رمضان، محرم الحرام و… می پردازد.
روش شناسی سخنرانی دینی(۲)
روش های روضه خوانی
یکی از دغدغههای مهم مبلغان، یادگیری چگونگی ذکر مصیبت و یا همان روضهخوانی(نه مداحی) در پایان سخنرانی است و نیز انتظار عموم مردم از آنها، شنیدن روضههای دلنشین و زیبا بوده و هست. به تجربه ثابت شده است که مبلغان و سخنورانی میتوانند در عرصۀ تبلیغ موفقتر عمل کنند که بتوانند خوب روضه بخوانند، این در حالی است که ضعف روضه خوانی در میان برخی مبلغان، مسئلۀ قابل کتمانی نیست.
کتاب روش های روضه خوانی در سه بخش چیستی، چرایی و چگونگی به تعاریف، انواع، اقسام روش ها، اصول و فنون روضه خوانی میپردازد. در این کتاب بیش از ۳۰ شیوه ی جذاب و متنوع پرورش روضه، به همراه نمونه های اجرایی آن به تفصیل مورد بحث قرار گرفته است.
روش شناسی سخنرانی دینی(۳)
روش های چینش و پرورش محتوا
بسیاری از مبلغان در رابطه با این که چگونه میتوان محتوای سخنرانی را به شکلی تأثیرگذار چینش کرد سردرگم بوده و سؤالات متعددی را پیرامون چگونگی تقدم و تأخر مطالب در سخنرانی مطرح می کنند.
کتاب روش های چینش و پرورش محتواکه سومین مجلد از سلسله کتابهای روش شناسی سخنرانی دینی به شمار می رود، روش های جامعی را برای تنظیم، چینش و پرورش و حتی تولید محتوا ارائه می دهد. چینش و پرورش محتوا یکی از مباحث مهم و ضروری در روش شناسی سخنرانی دینی به شمار می رود. کتاب مذکور از دو زاویه به چینش و پرورش محتوا توجه دارد: الف)چینش مقدماتی که شامل چینش بر اساس اجزاء سخن و جلسات سخنرانی است.ب) چینش تکمیلی که شامل چینش بر اساس قالب های سخن و مدل های مفهومی است.
روش شناسی سخنرانی دینی(۴)
روش های ایجاد انگیزه
با وجود جاذبه هاى بیرونى و ضعف انگیزه هاى معنوى، مخاطبان ما به سختى حاضرند در جلسات مذهبى نشسته و به سخنان خطیب گوش دهند. تا مخاطب در ابتداى سخنرانى نسبت به موضوع بحث حسّاس نشود و انگیزه نداشته باشد، حوصله شنیدن سخنرانى را نخواهد داشت.
کتاب روش های ایجاد انگیزه به سه بخش ایجاد انگیزه قبل از سخنرانی، حین سخنرانی و بعد از سخنرانی توجه دارد. با توجه به اینکه ایجاد انگیزه حین سخنرانی ارتباط مستقیمی با سخنرانی پیدا میکند این مباحث نیز در سه بخشِ روش های ایجاد انگیزه ی ابتدایی، میانی و پایانی ارائه شده است. این روش ها هر کدام تأثیر ویژهای در ایجاد، رشد و ارتقاء انگیزه ی مخاطبان خواهند داشت. یکی از امتیازات ویژه ی این کتاب استناد بیش از ۹۵% روش ها به آیات قرآن می باشد.
روش شناسی سخنرانی دینی(۵)
روش های اقناع اندیشه
به کار انداختن اندیشه ی مخاطبان و اقناع آن، یکى از مهمترین اهداف سخنرانی دینی به شمار می رود. چرا که تمام واکنش ها از دریچ هی اقناع می گذرد و تا اندیشه ی انسان نسبت به موضوعی قانع نشود تغییر در رفتار بسیار مشکل و یا غیرممکن خواهد بود.
کتاب روش های اقناع اندیشه بعد از بررسی تاریخچه ی اقناع به تعاریف اقناع در حوزه های مختلف پرداخته و پس از بیان ضرورت و اهمیت پرداختن به اقناع و متقاعد سازی، مبانی دینی و اصول اقناع اندیشه را مطرح می کند. در این کتاب به ۱۰ روش عمدهی اقناع و متقاعد سازی پرداخته شده است و به جهت کاربردی شدن بحث چگونگی استفاده از این روش ها را به همراه یک نمونهی سخنرانی ارائه داده است.
مرکز پخش: قم، جمکران، بلوار انتظار، مرکز مدیریت حوزه های علمیه، معاونت تبلیغ و امور فرهنگی
تلفن: ۳۷۲۵۵۸۹۰- ۰۲۵(داخلی۴۵)
زهرا ارجمند شکوری
تاریخ : ۷ - مهر - ۱۳۹۹
سلام تشکر از برنامه انشالله بتوانم از برنامه هایتان بهرمند شویم ودر تبلیع دین استفاده کنیم
زهرا ارجمند شکوری
تاریخ : ۷ - مهر - ۱۳۹۹
سلام تشکر از برنامه خوبتان
محمد جواد
تاریخ : ۷ - مهر - ۱۳۹۹
سلام آیا امکان برگزاری کلاسها به صورت غیر حضور هست ؟ چون بعضی ها علاقه دارن ولی چون در شهرستانهای دورافتاده هستن امکان حضور سر کلاس رو ندارن
رسانه امیر بیان
تاریخ : ۱۲ - مهر - ۱۳۹۹
سلام به شما همراه گرامی؛
بله، امکان برگزاری غیر حضوری می باشد.
با مسئولین ثبت نام هماهنگ نمایید.
یازهرا س
تاریخ : ۵ - مهر - ۱۳۹۹
سلام
ثبت نامتون خیلی خسته کننده ست، مگه قراره چکار کنیم که اینهمه اطلاعات رو میخواهید؟!
رسانه امیر بیان
تاریخ : ۶ - مهر - ۱۳۹۹
سلام به شما؛
نظر شما به دست اندر کاران ثبت نام منتقل می شود …
محمد
تاریخ : ۳۰ - شهریور - ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید , کلاسهای موسسه در چ روزهایی برگزار میشه ؟ و بحث حضوری نیمه حضوریش به چ صورت؟
رسانه امیر بیان
تاریخ : ۳۱ - شهریور - ۱۳۹۹
سلام به شما
با مراجعه به لینک ثبت نام، خود شما روزها و ساعات حضورتان را انتخاب میکنید …
سید علی شاه
تاریخ : ۲۹ - شهریور - ۱۳۹۹
سلام
رسانه امیر بیان
تاریخ : ۳۱ - شهریور - ۱۳۹۹
سلام به شما